Nikkie Plessen heeft zich deze week de woede op de hals gehaald bij klanten van de Douglas. De parfumerie heeft meer dan 100 winkels door heel Nederland maar ligt nu flink onder vuur. Op Instagram wordt het bedrijf bestookt met boze reacties nadat het bekend maakte de nieuwe make-uplijn van Nikkie te gaan verkopen. Tot zover nog niks geks zou je denken. Maar een jaar geleden lag de succesvolle onderneemster ook al onder vuur omdat haar make-uplijn wel héél erg gericht was op de blanke vrouw. Van de zeven tinten foundation die ze lanceerde waren er vijf voor witte vrouwen en twee voor alle andere huidskleuren. Destijds stroomde haar eigen Instagram-account onder met de negatieve reacties, die ze overigens ook allemaal weer probeerde te verwijderen. De beerput leek pas echt open te gaan voor Nikkie toen er verhalen over discriminatie bij haar bedrijf naar boven kwamen.
Nikkie Plessen én de Douglas onder vuur
Dat haar volgers én die van de Douglas dit voorval niet zijn vergeten bleek deze week dus wel. Toen het twee dagen geleden bekend maakte dat het vanaf nu het merk N Beauty (het merk van Nikkie Plessen) gaat verkopen brak de spreekwoordelijke pleuris uit. De reacties zijn dan ook niet mals, zo reageert iemand: “Niet ok Douglas, absoluut geen aanwinst voor jullie winkels. Do better” en een andere volger zegt: “Ga merken verkopen die inclusief zijn en die geen kritische stemmen blokkeren. Is niet heel moeilijk.” Iemand anders laat weten: “Jammer hoor douglas , al was haar make up het laatste op aarde zou ik en vele andere het niet kopen . You know why? Omdat ze een racist is.” Tot zover heeft de Douglas deze negatieve reacties nog niet verwijderd maar het is de vraag of dit toch niet alsnog gaat gebeuren. “Nikkie, gelukkig kan je hier de comments niet verwijderen…” laat een gefrustreerde volger van de Douglas nog gekscherend weten.
Ook geruchtmakend: Zien: bakken met kritiek op ‘te kleine bikini’ Gaby Blaaser: “Je bikini is veel te klein!”
Dit bericht op Instagram bekijken